........

........Ja då ska vi se...

Tiger har snart avslutat sin inskolning på dagis. Han var där från 10 till 14 idag, helt själv!! Och efter lunchen så skulle de sova middag, jorå... hahahaha alla vet ju hur T är när det kommer till att komma till ro och sova ens i sin vagn när man är ute och går (omöjligt!)... men faktiskt så efter ca en halv timme så kom han till ro och sov i en halv timme.

Sprang på en av mina lekkompisar från när jag var ca 5-6 år gammal! Haha! Sååå kul att träffga henne! Vi pratade om att ta en fika en dag, hoppas verkligen att det blir av. Hon är en sån härlig människa full av positiv energi som bara flödar in i en.

Det har pratats en hel del om denna där svininfluensan på salongen... vaccinera sig och sina barn eller inte vaccinera sig och sina barn... vi slipper ta ställning till hur vi vill göra med T, för han är ändå för liten och erbjuds ingen vaccinering. Men hur ska vi göra då? Ja helt ärligt så har vi inte ens pratat om det, så jag antar att vi inte bryr oss om det. Mina skäl är: det pratades så högt om tex fågelinfluensan, men hur stor epedemi blev det? Vaccinet är framtaget på bara en månad - hur säkert känns det? Vet vi tillräckligt om detta nya vaccin för att kunna förutse hur det kommer att påverka oss i framtiden? Vaccinet innehåller kvicksilver - ja men inte mer än vad du får i dig när du äter en portion fisk sägs det - jo men jag brukar inte injecera fisk intravenöst... (detta kvicksilvret går ju rätt ut i blodet...!) Men HUR ska ni andra göra? Ska ni vaccinera er själva och / eller era barn?Lämna gärna en kommentar till detta inlägg och berätta?

XOXO

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag tror du gör rätt att strunta i det.

För min farbror fick den för 5 veckor sedan och då först fick jag panik men han låg i sängen i två veckor sen var det inte mer med det han blev inte allvarligtsjuk och vi andra tre blev inte heller smittade. Tror bara det är farligt om äldre som redan är sjuka får den.. Jag menar om vi 4 personer delar samma lägenhet och vistas med en som är sjuk i svininfluensan och sen inte någon av oss blir sjuka så borde det inte vara någon fara.. Hoppas jag :P (Men visst drabbades man av panik när man hörde att han fått den.. men vad kunde man göra åt saken?

2009-10-16 @ 17:55:42
URL: http://chaalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0