6 saker ni troligen inte vet om mig...

1. Jag får rysningar i hela kroppen när jag tar i lergods utan någon som helst ytbehandling som tex. klarlack på. Kan heller inte ta i obehandlat trä, för att inte tala om äta glass med pinne, äta kinamat med dessa rysliga engångs ätpinnar. Vissa dagar får jag till och med rysningar av att ta i papperspåsar som man köper på ICA när man har handlat mat. Vissa dagar även pappret som morgontidningen är tryckt på (Hur lätt var det att förklara när man skulle säga upp prenumerationen och de undrade varför??) Kan man få någon form av handikapps ersättning för sånt här???


2. Jag tycker att det mesta kött smakar syrligt. Kan bara äta vissa slags kött och då sällan eller aldrig kött som är stekt på stekjärn - det är värst. För att inte tala om dessa "Söndagsstekar" som man blir bjuden på ibland? JURK!!! Men allt kött som är grillat går bra???..


3. Jag samlade på sniglar när jag var liten. I en gammal marmelad burk fick de bo, jag gjorde hål i locket med hjälp av en spik, så de skulle få luft. Det var roligt att leka med sniglarna i minst ett par timmar, sedan glömdes husdjuren bort i en vrå av mitt ostädade flickrum. En dag så luktade det väldigt främmande i rummet och jag blev givetvis beordrad av mamma att städa upp och hitta vad det var som luktade. Sagt och gjort. Jag städade och fann burken med torkade sniglar i. Det värsta är att idag kan jag inte känna lukten av Lavendel, för något i den doften påminner om doften av döda intorkade sniglar????? *jag klöks*

(Fast man inte kan tro det så är jag faktiskt snäll mot vissa djur - som den gången när mina kusiner skulle mata ormarna med en liten pinkis och jag blev jätte ledsen och tvingade dem att ge bort pinkisen till mig. Jag gjorde i ordning en låda åt den, satte en värmelampa ovanför och försökte rädda den genom att mata den med en liten nappflaska. Detta var på en helg och när måndagen kom så tvingade jag min mamma att ta med den till jobbet och tvångsmata den för att den skulle överleva. Den dog dessvärre och givetvis hade vi en fullgod begravning för den.)


4. Jag har världens fulaste stortå naglar - jag har nämligen blivit överkörd av en folkracebil på båda fötterna och då blev stortå naglarna skadade. Jag skäms för det, men vägrar att låta mig skrämmas av sandaler fast att det säkert finns någon som tycker att jag borde?.


5. Jag är naiv och tror på folk ända tills det är bevisat att de ljuger. Det bjuder jag på.


6. Jag tror på spöken och är helt säker på att jag träffat flera stycken!

XOXO


Kommentarer
Postat av: alex

Det där med sniglarna har Janet berättat och med musen haha ;)

2009-09-26 @ 20:47:30
URL: http://chaalex.blogg.se/
Postat av: Marita

He he det här var ju kul att läsa;) visste bara det med naglarna;) alltid får man veta ngt nytt.

2009-10-01 @ 23:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0