Förskola vs. dagmamma

Jahapp så har vi varit och besökt en förskola och en dagmamma. Var hos dagmamman först. Och när vi gicki därifrån så kändes valet så självklart att jag för en sekund övervägde att ringa och lämna återbud till förskolan vi skulle besöka idag. Men vi anåg att vi nog var skyldiga att se deras verksamhet i alla fall, så att man kan styrka sitt val om inte annat. Plus att jag nog var lite lat - jobbigt att ringa och säga att vi inte kommer. ;o) Väl på förskolan så pratade vi helt plötsligt om portfolio och pedagogik och jag vet inte allt, något som inte alls var något som dagmamman tryckte på.  Vårt totala intryck ändrades helt, och nu var det helt plötsligt förskolan som intresserade oss mest. MEN (kunde man aldrig tro va att det skulle dyka upp ett men... ) men de har bara öppet tiol 17.00 på eftermiddagarna, och vi kommer att behöva ha vår förskola öppen till 18.00... Så jag ringde områdeschefen som skulle se om hon kunde förlänga öppettiderna för vår skull. Det lönar sig att vara påstridig! Hon skulle återkomma till mig med svar på detta.

Vad har mer hänt då? Jag har börjat läsa en bok om mindfullness av Åsa Nilsonne, men jag har inte kommit så långt in i boken så att jag kan berätta om det blir en favorit eller ännu en utfyllnad i det runda arkivet... Återkommer om detta.

Och så får jag inte glömma att berätta att jag klarade provet!! Hurra för mig! Och på fredag gör jag det praktiska provet, sen så blir det diplom dags hoppas jag. :o)

Nu blir det nog lite CSI - kan det vara så att någon har blivit mördad i dag med? hmm... bäst att se efter då!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Marita

Weehoo för provet:)



Ja svåra val det där med dagplats för våra små frön...

Men det löser sej.

2009-09-15 @ 22:59:53
Postat av: Marita

shiiit vi tycker att vi har mkt scrapprylar, kolla in detta o tappa hakan!!!



Hade ju inte tackat nej till de stämplarna o pennorna...



OMG!!



http://www.youtube.com/watch?v=_VoWAWJAZhM&feature=related

2009-09-19 @ 23:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0