En rosa liten dröm?

Eller mardröm kanske...?


Köpte dator, en mini-mini variant som jag ska ha till nystartade firman. Den är jätte söt och så är den ROSA! Och när det gäller mig så är det något som är bra då, än om inte alla hade tyckt det.. ;O)
Kommer hem med sötisen, och laddar batteriet. Man FÅR INTE tjuvöppna datorn förän batteriet är full laddat när man startar den för första gången, och jag väntar förstås tålmodigt fast det var SVÅRT. Tam ta dam, startar upp - datorn frågar vilket språk jag vill använda, jag svarar "svenska" och okejjar. Väntar på uppstart, och så NU - vad f*n står det?? Shit vilket språk, det är INTE svenska, men däremot FINSKA!!! Hjälp liksom... ringer runt i panik, ringer till tillverkaren oc berättar att "jag har nog gjort en tjej-grej" han i andra ändan av tråden försöker hålla sig för skratt och säger "bara lugn, du kan väldigt enkelt åtgärda detta; bara kör recovery-cdn som du fick med datorn så kan du välja om språk sen" Gött tyckte jag och bad honom vänta medans jag stoppade in cdn då. Letar lite, hittar inte; hmm..... frågar lite dumt han i luren: "ehm, var ska jag då stoppa in skivan?? Det finns ju ingen stans att stoppa den juh..." Får till svar: "Åh... du har ju en sån liten, nej då måste du ha en extern DVD läsare..." Jahapp, och vem har en sån tro? Ringer runt, nej ingen har. Ringer butiken där jag kmöpte datorn. Berättar min pinsamma historia för tjejen i luren, tänker att kanske har ni ett demoex jag kan få bara komma över och stoppa i min cd i? Nej det hade de inte, men de hade ett att sälja mig för 800 spänn. Jaha... inte vad jag hade tänkt mig direkt, men det är ju värre att ha en helt ny dator som inte går att använda än att lägga 800 till och få igång den i alla fall. När jag kommer dit så får jag i alla fall se till min glädje, att min nya enhet matchar precis i färg, den var ju också ROSA! Jag hugger en sån och åker sedan hem och löser problemet. Så om det nu är så att någon annan kär vän bestämmer sig för att också göra en "tjej-grej" så har jag möjlighet att låta er komma hem till mig och låna min externa DVD brännare lite... Tur i oturen att jag är en sån person som inte har vett att skämmas för något.............. hahaah!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Marita

Haahaa. Tur det ordnade sej iaf.

2009-09-25 @ 22:29:21
Postat av: alex

En sån som jag har ? :D

2009-09-26 @ 18:16:09
URL: http://chaalex.blogg.se/
Postat av: Jessie

Mm vet inte riktigt vilken det är du har... Min är en Asus Eee pc här kan du kolla in den närmre --> http://se.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=164&l3=0&l4=0&model=2912&modelmenu=1

2009-09-26 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0