Hemma från dagis

Ja då var det återigen så att man inte kan lämna lillskrutten på dagis. Känns som att man betalar, men aldrig är där.... :( Denna gången är det ögoninflammation. På bara sen förra måndagen så har Tiger varit hemma måndag och tisdag. Dagis på onsdag och halva torsdagen, för på to eftermiddag var det dags för grisa-sprutan nr 2. Vid första vaccinationstillfället reagerade han inte alls. Denna gången vaknar vi på fredagens morgon med bara liiite feber, han får då stanna hemma och till eftermiddagen var febern uppe i 39,5 grader - trots febernedsättande medicin. På lördagen var febern borta. Igår söndag så började så sakta ögoninflammationen att gro. Och nu är den verkligen här. Så just nu sitter vi mest och väntar på att apoteken ska öppna så att vi kan åka dit och införskaffa något ögonskölj. Så inget dagis idag, och inget imorgon. Sen får vi se, men jag tror ju att det tar fler dagar än så, det är ju så smittosamt. Och de e inte så lätt för T att bara vara hemma, han klättrar ju på väggarna. Och jag klättrar efter...

Ikväll e det tid för min första klass. Ska bli sååå roligt! Det är inte min allra första, men min första "klassiska" kan man väl säga. Wish me luck :)

XOXO


Kommentarer
Postat av: Josefin

lycka till gums!! kram

2010-02-01 @ 14:44:17
URL: http://piranha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0